Ordonanţă de Guvern pentru eliminarea celor… incomozi
Inspectoratul de Stat în Construcţii este, sau mai corect era, până să-şi bage doamna Udrea codiţa în el, una dintre cele mai de temut instituţii ale statului, atunci când venea vorba despre încălcări ale legii. Subordonat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, inspectoratul, cu toate că era o instituţie deconcentrată, nu a putut fi niciodată controlat în totalitate politic şi în consecinţă inspectorii stricau de mule ori ”jocuri” în urma cărora comisioane grase nu mai puteau intra în buzunarele şmecheraşilor care ”rezolvau” lucrări care, de cele mai multe ori erau dirijate spre firme simpatizate de PDL.
Domeniul cel mai ”afectat” de controalele celor de la Inspectoratul de Stat în Construcţii se pare că a fost cel al lucrărilor de infrastructură unde, drumarii erau nevoiţi de multe ori să respecte proiectele, riscând în caz contrar să plătească amenzi usturătoare şi bineînţeles să refacă lucrările prost făcute în conformitate cu prevederile din proiect. Ei bine, după ce se dădeau comisioanele pentru câştigarea lucrărilor, nu mai rămâneau bani şi pentru buna execuţie a lucrărilor şi pentru profitul firmelor executante, deci trebuia în mod obligatoriu rezolvată problema celor care încurcau ”afacerile”. Aici intervine Ordonanţa de Guvern nr. 93/2011 care le bagă pumnul în gură celor ”neascultători”, eliminându-i ”legal” din sistem, în acelaşi timp inspectoratul fiind reorganizat pe baza regionalizării. Astfel că, din 41 de şefi de inspectorate greu de ţinut sub control s-a ajuns la 8, care sunt cei mai loiali partidului şi cauzelor acestuia.
Inspectorii de drumuri – primii trimişi la plimbare
În urma aşa-zisei regionalizări a inspectoratului, au fost reduse 125 de posturi de inspectori, asta în varianta în care, şi înainte de regionalizarea lui Udrea, Inspectoratul de Stat în Construcţii făcea cu greu faţă volumului mare de muncă. Dacă este să facem o analiză primară a celor care au plecat din sistem în urma ”concursului” o să constatăm cu stupoare că cei mai mulţi dintre ”neadmişi” nu sunt dintre cei slab pregătiţi profesional ci, dintre cei ”incomozi”, astfel că, dintre cei 60 de inspectori cu funcţii de conducere care au fost restructuraţi peste 80% au aplicat sancţiuni serioase celor care nu respectau prevederile proiectelor în execuţia lucrărilor de construcţii.
Dacă este să aruncăm o privire prin fişa posturilor celor 65 de posturi cu caracter de execuţie care au fost restructurate, este uşor de observat că cei mai mulţi dintre cei trimişi ”la plimbare” sunt inspectori de drumuri. Deci? Să credem că cei care trebuiau să controleze buna execuţie a lucrărilor de infrastructură au fost cel mai slab pregătiţi din punct de vedere professional din Inspectoratul de Stat în Construcţii? Sau să credem că doamna Elena Udrea tocmai a ”deschis” un drum mai uşor spre şpăgile PDL-iste, care ştie toată lumea că se dau către partid de către cei care primesc cu dedicaţie lucrări plătite din bani publici? Deci? Votaţi PDL sau ”Marea Şpăguială” !!!